Mooiste verpakkingen: Eerste hulp van Schulp

In de serie Countdown top 10 ziet u de, volgens de redactie, mooiste verpakkingen van 2014 die in Verpakken zijn gepubliceerd. Deze keer een geluk bij een ongeluk: Eerste hulp van Schulp!

 Nu het jaar bijna op zijn einde loopt, vliegen de terugblikken je om de oren. En ook de redactie van Verpakken laat die kans niet aan zich voorbijgaan. Wij grijpen dit moment aan om eens terug te bladeren in de edities van het afgelopen jaar en te kijken wat wij de mooiste verpakkingen van 2014 vinden.

Ze wonnen dit jaar al de Gouden Pentaward, en daarmee is het design al een keer uitgebreid bekroond voor zijn uiterlijk.
De designers van PROUDdesign hadden nog een flinke uitdaging toen ze de zuivere sappenlijn van Schulp moesten vormgeven. “In het oude etiketontwerp zag het pure sap er vooral lekker en natuurlijk uit. De verpakking weke de verwachting van smaak terwijl het juist bij deze sappen om de gezonde functie van het fruit gaat”, legt Steven de Cleen, verantwoordelijk voor de designstrategie, uit.

En deze gedachtegang uitte zich in de slogan: ‘Eerste hulp van Schulp’. PROUDdesign koos ervoor letterlijk een wit kruis voor het beeld van de vrucht te zetten. “Hierdoor komt de ratio voor de emotie”, vertelt De Cleen. “Het refereert aan het EHBO-symbool, een waarschuwing. Met dat witte kruis verbeelden we dat de inhoud van de verpakking goed voor je is.”