Biobased verpakkingen waardevoller

Biobased verpakkingen zijn populairder en vallen meer in smaak bij grote merken

Onderzoek van de TU in Delft bewijst dat biobased verpakkingen waardevoller worden beoordeeld door de consument dan conventionele verpakkingen. Organisaties als Coca-Cola, Mars, Carlsberg, LEGO, IKEA, McDonalds zijn voorbeelden van organisaties die zich ten doel hebben gesteld om hun productie en/of verpakkingen op korte termijn op biobased grondstoffen te baseren.

Het Packaging Innovations-event, gepland op 23 en 24 november in Amsterdam, richt zich op het versnellen van verpakkingsinnovaties in de retailomgeving. Nieuwe mogelijkheden voor biobased verpakken worden uitgelicht door exposanten op het Biobased Paviljoen. Daarnaast vindt The Biobased Future of Packaging-conferentie plaats. Deze conferentie geeft een kijkje in de nabije toekomst van biobased verpakken, informeert de organisatie.

Het volledige programma is hier te vinden.