Coors moedigt buitenconsumptie aan

Bierbrouwer Molson Coors lanceert deze zomer voor haar Coors Light bier een serie lichtgevoelige blikjes waarmee ze consumenten aanmoedigt buitenshuis te gaan drinken.

Blikjesproducent Crown maakt hiervoor gebruik van fotogevoelige inkt. Na het succes van haar thermogevoelige inkten die bierblikjes laten verkleuren als ze koud genoeg zijn om te drinken, introduceert Coors Light deze zomer blikjes met lichtgevoelige inkt die verkleur door het zonlicht. De bierbrouwer brengt zes verschillende designs op de markt en hoopt met de speciale inkten dat consumenten  het verfrissende bier vaker buitenshuis gaan nuttigen, zodat ze het effect van de speciale inkt ervaren. De serie Coors Light collector blikjes zijn verkrijgbaar in 355ml en 473ml en gaan gefaseerd de markt op.
‘De inkt brengt de blikjes tot leven door vetgedrukte, lichte kleuren te onthullen als de blikjes blootgesteld worden aan het zonlicht. De zes designs zijn gebaseerd op de iconische bergvorm van Coors Light en bevatten geel, oranje en paarse inkten, evenals een koude blauwe kleur’, aldus Ron Skotleski , directeur marketing, Noord-Amerika

www.molsoncoors.com / www.crowncork.com

Geplaatst in: Blik