‘Een succesvolle verpakking communiceert helder’

Jaarlijks gaan er 28,5 miljoen Johma saladeverpakkingen over de toonbank. Dit cijfer geeft aan hoe belangrijk verpakkingen voor het Nederlandse merk zijn. Marketingmanager Karin Bronsvoort: ‘De receptuur is de basis, de verpakking doet de rest.’

Het Nederlandse bedrijf Johma maakt al sinds 1968 koelverse salades. ‘Bij het ontwikkelen van onze  salades hebben we maar een doel  en dat is de allerlekkerste zijn. We beginnen onze dagen letterlijk met roeren. We proeven elke dag eier-, kip kerrie- en tonijnsalades, we gaan op zoek naar nieuwe smaken en smaakcombinaties en vergelijken onze recepturen met die van andere merken. Als we willen winnen dan moeten  we natuurlijk ook de allerlekkerste zíjn,’ meent Johma’s  marketingmanager Karin Bronsvoort.

Bronsvoort erkent het belang van een goede verpakking. Ze vertelt dat er binnen Johma is overwogen om het hele verpakkingsontwerp aan te passen, maar dat uit consumentenonderzoek bleek dat de consument  helemaal geen behoefte had aan een nieuwe saladeverpakking. ‘Het huidige 3D-design van de verpakking wordt gewoon goed gevonden.