De eerste indruk van een pakketje

De verpakking van een pakketje is steeds belangrijker omdat de eerste indruk die de consument heeft steeds belangrijker is.

Het Vouwkarton Platform Nederland organiseert op 23 november tijdens de verpakkingsbeurs Packaging Innovations in Amsterdam het seminar The First Brand Kiss of Webretail. Een seminar over de eerste indruk die een pakketje maakt op de ontvanger.

Net zoals we onze marketinginzet steeds meer afstemmen op de aankoopverschuiving “van schap naar scherm”, is het van belang om oog te hebben voor de bijbehorende verschuiving van merkbeleving bij het eerste fysieke contact vanuit consumentenperspectief; “The First Brand Kiss of Webretail”. Dat is immers exact wat het is: als we een online besteld pakketje ontvangen en uitpakken is dat als de eerste kus die consument en merk uitwisselen. De eerste kus die vaak een onvergetelijke indruk achterlaat.

Merkbeleving
Binnen het beursthema “The future of branded and inspirational packaging” richt het seminar zich specifiek op de snel veranderende merkbeleving van online shopping. Het is gericht op brand owners, retail marketeers, verpakkingsdeskundigen en packaging designers.
Ter ondersteuning van het seminar heeft Vouwkarton Platform Nederland een survey opgezet. Geef hier uw mening over de impact van online verkoop op brands en de rol die de verpakking daarin speelt.