Goud voor Millford’s ontwerp Brouwers bier

Millford ontwikkelt verpakking Brouwers bier en sleept daarmee een prijs in de wacht

Brand identity bureau Millford in Leiden heeft met het Brouwers bier van Albert Heijn een gouden Pentaward 2016 in de wacht gesleept. De Pentawards is een wereldwijde competitie gewijd aan verpakkingsdesign. De internationale jury beoordeelt op creativiteit en kwaliteit van de verpakkingen.

Jeroen Provoost, manager own brands van Albert Heijn: ‘In Nederland is het speciaal-bier bezig met een flinke opmars. Hierbij draait alles om smaak, karakter en attitude. Om aansluiting te vinden bij deze trend besloot Albert Heijn na ruim 15 jaar een oude bekende te herintroduceren met een unieke propositie die past tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. Millford heeft dit vertaald naar een prachtig design wat helemaal aansluit bij de huidige tijdsgeest’.

Nieuwe positionering
Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. Samen met brand identity bureau Millford is gewerkt aan de nieuwe positionering en de nieuwe identiteit van het merk Brouwers. Vanuit de merkwaarden heeft Millford het logo en de stijl ontwikkeld en deze doorvertaald naar alle raakpunten.

Jobert van de Bovenkamp, creative director van Millford: ‘Wij zijn ontzettend trots dat we prijswinnend werk kunnen maken met én voor onze opdrachtgevers’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *