Sausmerk onderscheidt zich met dop

Met een onderscheidende puntdop veroverde Yillys Food Concepts met sausmerk Yil’driz een nieuwe plek in het supermarktschap. Lof was hun deel: Yil’driz won de Wheel of Retail en een FoodAward. Afgelopen zomer verraste het merk opnieuw; de karakteristieke spitse dop kreeg een fel oranje ‘Adopter’ zodat de fles ondersteboven kan staan.

‘De verpakking is bij uitstek geschikt om een probleem voor de consument op te lossen. Zo is ons sausmerk ook ontstaan. Toen ik in 2008 bij een bezoek aan de plaatselijke shoarmazaak de kok vloeibare sambal zag gebruiken, dacht ik: zo, dat is handig! Voorheen zat ik namelijk altijd met een mesje sambal uit een onhandig potje te peuteren. Door vloeibare sambal in een fles te stoppen los ik dat probleem op, bedacht ik mij’, zegt Bram Muilwijk, directeur van Yillys Food Concepts.

Geplaatst in: Food