Superunie op zoek naar innovatieve verpakkingen

Een achtergrondspeler van grote betekenis. Zo kun je de coöperatie Superunie omschrijven. De inkooporganisatie werkt voor dertien zelfstandige supermarktketens. Inkoper Toon van Dijk en brandmanager Janneke van der Heijden zien een toenemende innovatie voor huismerken en vertellen over hun laatste wapenfeit de magnetronbestendige soepzak, die inmiddels bij de leden in de schappen staat. Lees het volledige artikel in Verpakken.

Dat verpakkingsbedrijven met hun innovaties nog te vaak  naar de bekende grote partijen gaan en een belangrijke  speler als Superunie vergeten, betreurt Van Dijk. ‘Er liggen bij ons vaak veel mooiere kansen, zoals een veel groter winkelbestand, maar ook mogelijkheden voor een gefaseerde uitrol. Ik zou het verstandig  vinden als verpakkingsleveranciers in een vroeg stadium aankloppen met échte  innovaties, zoals de dop voor de fles olijfolie of deze magnetronbestendige soepzak. Nu was het de producent van de soep, Four Seasons, die ons op de soepzak van DeeDee Plastics wees naar aanleiding van onze tender voor een onderscheidend product in de markt.