‘Tony’s chocoladeletter best verpakt’

Tony chocoladeletter best verpakt

BNO NEXTpack heeft de chocoladeverpakking van Tony’s Chocolonely uitgeroepen tot beste verpakking in de chocoladeletterverpakkingstest 2016. ‘Het uitpakken van de letter is een feestje op zich’, aldus de jury.

‘De chocoladeletterverpakking van het huismerk van Albert Heijn (Delicata) en die van De Bijenkorf werden tweede en derde

 De winnaar is gekozen op de manier waarop de letters opvallen in het schap, hoe je wordt verrast als je de verpakking wat beter bekijkt en uitpakt, welke visuele elementen er zijn toegevoegd en hoe de verpakking zich onderscheidt in vorm.

Volgens het panel worden veel verpakkingen van chocoladeletters vooral in de grafische elementen, zoals typografie en illustratie, verbeeld. Het valt de jury op dat er weinig aandacht is voor de fysieke verpakkingsvorm. Heel veel letters zitten nog steeds in het standaard verpakkingsdoosje en er is weinig designinnovatie ontdekt. ‘Een gemiste kans, want het Sinterklaasfeest biedt juist ruimte om iets nieuws te proberen.’

‘De verpakking is typisch voor het merk Tony’s Chocolonely en knalt uit het schap door de opvallende typografie en felle kleuren’, aldus de jury. ‘De verpakking heeft de  onderhoudende teksten op de buitenkant en de Sinterklaasillustraties aan de binnenkant van het ‘pakpapier’. De letter van Tony’s Chocolonely zijn het meest onderscheid en het minst traditioneel. `’Een uitpak feestje dat bij Sinterklaas past.”

En met Kerst is de verwachting dat Tony weer de boom in kan ….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *