Quality Street stapt over op papieren wikkels

De Quality Street-blikken van Nestlé Confectionery kunnen deze kerst een mix van papier en in cellulose verpakte snoepjes bevatten. Aldus de fabrikant van de chocoladebonbons.

De nieuwe papieren wikkels voor de Quality Street-snoepjes zijn ontwikkeld in het R&D-centrum van Nestlé in York.
Het papier heeft een plantaardige coating die volgens de producent het recyclingproces niet belemmert. Negen van de 11 Quality Street-snoepjes worden in papier verpakt, terwijl de Green Triangle en Orange Crunch hun huidige foliewikkels behouden.

QualityStreet.2-1

De bekende Quality Street-snoepjes krijgen een papieren wikkel.

Recyclebare papieren Smarties-verpakkingen

De duurzaamheidsstap volgt op die van zustermerk Smarties, dat vorig jaar wereldwijd recyclebare papieren verpakkingen uitrolde over zijn hele assortiment.
De verwachting is dat de Quality Street snoepblikken voor kerst 2022 in de winkels liggen. Nestlé zei dat de overgang van de bestaande folie en dubbele cellulosefolie naar papier al ingezet was, maar enkele maanden zou duren om te voltooien.
‘Dit betekent dat consumenten voor Kerstmis 2022 een mix van zowel de oude als de nieuwe wikkels zullen aantreffen in onder andere de dozen en blikken.’

Een nieuw jasje voor KitKat

Tegelijkertijd kondigde Nestlé ook nieuwe KitKat-wikkels aan die zijn gemaakt van 80% gerecycled plastic. De wikkels kunnen worden gerecycled op meer dan 5.000 inzamelpunten voor kunststoffen in supermarkten in het Verenigd Koninkrijk. Verwacht wordt dat lokale autoriteiten in de komende jaren zachte kunststoffen, zoals plastic wikkels, zullen toevoegen aan hun huishoudelijke recyclinginzamelingen.

QualityStreet_KitKat.1-1

De nieuwe KitKat-wikkels zijn geproduceerd van 80% gerecycled plastic.

100% herbruikbare of recyclebare verpakkingen

Nestlé zegt dat met de verpakkingsaanpassingen van Quality Street en KitKat, 3 miljard verpakkingen uit de toeleveringsketen zouden verdwijnen. De KitKat-uitrol begint deze maand en het hele assortiment volgt in 2024.
De voedselgigant heeft toegezegd om tegen 2025 100% herbruikbare of recyclebare verpakkingen te realiseren, met ten minste 30% gerecyclede inhoud in alle gebruikte kunststoffen.