Coca-Cola kiest drankblik voor haar smartwatermerk Glacéau

Het smartwatermerk Glacéau van The Coca-Cola Company brengt 300 ml aluminium blikjes uit met een nieuw verpakkingsdesign.

Het smartwatermerk Glacéau van The Coca-Cola Company brengt 300 ml aluminium blikjes uit met een nieuw verpakkingsdesign. De nieuwe blikjes met het nieuwe visuele ontwerp hebben het kleurenpalet van de flesverpakking overgenomen.

De verschillende variaties van de Glacéau-blikjes onderscheiden zich door de verschillende achtergrondkleuren. De koningsblauwe kleur is voor origineel smartwater en zwart voor alkalisch met antioxidant.

Coca-Cola kiest drankblik voor haar smartwatermerk Glacéau

Duurzaamheid

Door gebruik te maken van aluminium blikjes wil het merk inspelen op de groeiende interesse van de consument voor niet-plastic en op duurzaamheid gerichte verpakkingsontwerpen zonder afbreuk te doen aan het gemak, stelt de drankproducent.

Sadie Ellison, senior brand manager bij smartwater: ‘Ons team heeft ervoor gezorgd dat de blikjes opvallen in het schap en tegelijkertijd naadloos passen in ons iconische visuele identiteitssysteem voor het handelsmerk Smartwater. We hebben naar een paar verschillende versies gekeken, voordat we uiteindelijk een volledig gedimde look kregen, waarbij we de kleurdruppel verwisselden voor een omgekeerde kleur. Hierdoor werd de metalen afwerking van de blikjes zichtbaar.’

Dochteronderneming Coca-Cola

Glacéau smartwater is eigendom van Energy Brands, een dochteronderneming van The Coca-Cola Company.

CocaCola_SmartWater.3
CocaCola_SmartWater.2