Heineken stapt over op blauw

Heineken introduceert voor het eerst een alcoholvrij bier: Heineken 0.0. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

‘Natuurlijk was de overstap naar blauw spannend’, zegt Jetske Freeve, marketing manager Heineken. ‘Groen zit in ons DNA en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking.’

Fruitig
Heineken 0.0 is verfrissend met de karakteristieke fruitige tonen van de Heineken A-gist en een zacht moutige body. De brouwer biedt hiermee consumenten de mogelijkheid om vaker te variëren in het moment waarop ze genieten van een Heineken; met of zonder alcohol. De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol van Heineken 0.0.
Het alcoholvrije bier is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail en is verkrijgbaar als sixpack 25cl fles voor een consumenten adviesprijs van €3,49 en een sixpack 33cl blik voor een consumenten adviesprijs van €4,29.

www.heineken.com/nl