Nieuw verpakkingsdesign voor Brouwers

Albert Heijn heeft aan deelnemers van de BNO Packaging Talent Award (BNO PTA) 2017 de opdracht voorgelegd een nieuw verpakkingsdesign te ontwikkelen voor het eigen merk Brouwers special edition IPA-bier.

Albert Heijn heeft in juni 2016 het biermerk Brouwers geïntroduceerd. Nu, een jaar later, wil de grootgrutter het Brouwers assortiment uitbreiden met een nieuw biertje: IPA (Indian Pale Ale). Aan studenten en jonge ontwerpers de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te ontwikkelen en deze identiteit om te zetten naar het etiket, dop, 6-pack, 0,33 cl blikje en de bijbehorende krimpfolie.

Uitreiking

Het ingezonden werk zal worden beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De prijsuitreiking vindt plaats in oktober tijdens de Dutch Design Week 2017. De prijs wordt ondersteund door Packaging Innovations van Easyfairs.

Organisatie

Initiatiefnemer van de BNO Packaging Talent Award is BNO NEXTpack. Dit platform zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van verpakkingsdesign in Nederland. Bedrijven die bij dit platform zijn aangesloten, zijn Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD en VBAT.

www.bno.nl