Via virtual reality een blik op verpakking

Via virtuele realiteit een blik op een verpakkingslijn

Met de serious game die op het GEPPIA-paviljoen – hal 6, stand B039 – tijdens de All4Pack-beurs in Parijs is gepresenteerd, werden bezoekers geconfronteerd met de virtuele realiteit van een levensmiddel op reis, in een verpakking en op een verpakkingslijn.

Zittend in een capsule met een virtual reality headset beleefde de bezoeker de reis van een levensmiddel aan de binnenkant van een volledige verpakking en verpakkingslijn samengesteld uit verschillende machines van GEPPIA-leden. Bezoekers konden elke fase van het proces volgen, van de productie van de verpakking tot palletiseren, aldus organisator Promosalons. Dit “spel” is bedacht in samenwerking met Middle VR, een Franse startup en partner van GEPPIA en een deskundige in virtual reality applicaties voor gebruik bij industriële bedrijven.

Over GEPPIA
Het doel van de tien jaar geleden opgerichte Association of Food Industry Process and Packaging Equipment Manufacturers is om Franse fabrikanten van verwerking, verpakking en verwante apparatuur te helpen ontwikkelen door het creëren van mogelijkheden voor technische en commerciële synergieën.

All4Pack Paris heeft plaats gevonden van 14 tot en met 17 november.