2 designbureaus creëren nieuwe look voor Spa Touch

De flessen van Spa Touch, de natuurlijke mineraalwaters met een smaakje, zijn gerestyled. De lijn heeft een nieuwe transparante look & feel en de flessen zijn van 100% gerecycleerd materiaal. Spadel, de holding achter Spa Touch, werkte voor de ontwikkeling samen met lokale bureaus.

De Antwerpse designstudio WeWantMore, gespecialiseerd in onder andere branding, was verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe flessen en visuele identiteit.

De productie van het artwork was in handen van Quatre Mains in Maldegem.

‘Visuele identiteit met vleugje nostalgie’

Uitgangspunt van het Spa Touch design was de puurheid van het mineraalwater.

Uitgangspunt voor het nieuwe verpakkingsontwerp was de puurheid van het Spa mineraalwater.

Sebastien Greffe, Creative Director WeWantMore: ‘De ambitie was om deze puurheid te vertalen naar het complete ontwerpconcept. Het resulteerde in een label dat een druppel symboliseert. Deze druppel creëert tastbare golven op de fles, wat de verbinding tussen het label en de fles zelf maakt. In een categorie die getypeerd wordt door simplificatie en minimalistische verpakkingen wilden we verfrissend uit de hoek komen. Daarom hebben we gekozen voor een rijke visuele identiteit, die dankzij illustraties het merk ook een vleugje nostalgie geeft.’

Sebastien Greffe, Creative Director WeWantMore.

100% gerecycleerd

De veranderingen in het verpakkingsdesign zijn niet enkel cosmetisch. WeWantMore zette ook in op een duurzame route, volledig in lijn met de groene strategie van Spadel. De nieuwe fles van SPA TOUCH is van 100% gerecycleerd materiaal (RPET).

‘De rijke historie gekoppeld aan een toekomstgerichte visie smelten samen en maken het merk klaar voor de toekomst’, besluit Greffe.