‘Duurzaamheid zit in ons DNA’

Udea introduceerde begin dit jaar, met het oog op minder voedselverspilling, een portieverpakking voor de hardlopers binnen haar assortiment aan biologisch-dynamische conserven.

‘We proberen de milieubelasting van onze private label-verpakkingen tot een minimum te beperken’, aldus brandmanager private labels Danny Schüttler.
Het klinkt in eerste instantie wat tegenstrijdig: een portiepakking voor kant-en-klare biologisch-dynamisch geteelde conserven. Maar bij Udea, groothandel in biologische voedingsmiddelen en franchisegever van de supermarktformule Ekoplaza, hebben ze er goed over nagedacht.
‘De meeste consumenten die onze producten kopen gaan heel bewust met voedselverspilling om. We hebben het hier dan over de consument die grotendeels of volledig biologisch of biologisch-dynamisch consumeert. We kunnen er echter niet vanuit gaan dat iedereen zo bewust consumeert’, zegt Schüttler. ‘Bij Udea luisteren we goed naar de behoefte van de hedendaagse consument. Onder andere gemak en groei in kleinere huishoudens is iets om rekening mee te houden. De keuze bij het schap, óók die van de consument die niet volledig biologisch eet, kunnen we met kleinverpakkingen beïnvloeden. Daarmee helpen we voedselverspilling te verminderen.’

Lees hier het complet artikel

www.udea.nl