NESTLÉ VERSNELT PLASTICREDUCTIE

Nestlé kondigt een aantal acties aan om haar doel van een afvalvrije toekomst sneller te realiseren.

De doelstelling is 100% van de verpakkingen in 2025 recyclebaar of herbruikbaar moet zijn. Hierbij besteedt Nestlé speciale aandacht aan het terugdringen van de hoeveelheid plastic afval.

‘Ons actieplan geeft richting voor het terugdringen van de hoeveelheid plastic verpakkingsafval’, zegt Mark Schneider, CEO van Nestlé, dat tussen 2020 en 2025 het gebruik van niet of moeilijk te recyclen plastic verpakkingsmateriaal wereldwijd wil afbouwen. ‘Hoewel we zoveel mogelijk recyclen, weten we dat we zelfs door 100% te recyclen de problemen rondom het plastic afval niet voldoende kunnen aanpakken. We moeten de grenzen verleggen en meer doen. We geloven in de waarde van recyclebare en composteerbare, op papier gebaseerde materialen, evenals biologisch afbreekbare polymeren, met name op plekken waar geen recyclinginfrastructuur bestaat.’

Concrete stappen
Het bedrijf wil concrete stappen maken om alternatieve materialen te gaan gebruiken. Één van de eerste stappen is dat het bedrijf vanaf februari plastic rietjes door rietjes gaat vervangen door andere materialen, zoals papier en andere innovatieve ontwerpen, om zwerfafval te verminderen.
Verder wil het in het eerste kwartaal van 2019 beginnen met het introduceren van een papieren verpakking voor Nesquik. In de tweede helft van 2019 volgen de tussendoortjes van YES!. Smarties begint in 2019 met het uitrollen van plasticvrije verpakkingen en Milo zal in 2020 papieren zakjes introduceren.
Nestlé Waters verhoogt het gerecyclede PET-gehalte in zijn flessen wereldwijd tot 35% in 2025. De verhoging in de Verenigde Staten bedraagt 50%, waarbij de focus op het merk Poland Spring komt te liggen. Nestlé Waters zal het gerecyclede PET-gehalte voor zijn Europese merken Acqua Panna, Buxton, Henniez en Levissima in 2025 ook verhogen tot 50%.